En bild ifrån Stockholms marathon...

/
2 Comments

...som visar hur vissa modiga kämpar vidare trots att bröstvårtorna blöder.

Vem var då den modige? Jo inte någon mindre än lillebrorsan! Han fick råd av spanjackerna om att tejpa bröstvårtorna innan maran, men vad är väl det för fånigheter? Är det inte spanjorerna som är machos?

Finskan sisun visade sitt rätta jag när lillebrorsan envist kämpade sig runt maran trots att det längsta han hade sprungit innan i hela sitt liv var 10 kilometer och att han max hade sprungit 5 kilometer på sina träningspass. Efteråt erkände han för mig att det som hade hjälpt honom runt var tanken på alla polarna som hade kommenterat innan att han ALDRIG skulle klara av detta. Att behöva stå ut med alla kommentarer efter ett misslyckande var tydligen en tillräckligt stark morot...:-)

Lite foton på en del av hejaklacken och de modiga löparna!










You may also like

2 kommentarer:

  1. CAMPEONES! Men aaaj vad ont det måste ha gjort!!!

    SvaraRadera
  2. De var alla ganska okej efteråt. Till och med brorsan. Inte som jag det året jag sprang och fick slänga mig ned på toalettstolen för jag inte kunde böja på benen...i 3 DAGAR! ;-)

    SvaraRadera