Madridguidning för svenska resemagazinet Escape 360º...

/
2 Comments
...har jag gjort idag.

Två jättehärliga tjejer, Sofia och Marie, fick jag chansen att försöka "hjärntvätta" idag med förhoppningen om att de känner sorg i hjärtat när de måste lämna det alldeles underbara, älskevärda Madrid! Jag hoppas att de förälskar sig i Madrid lika mycket som jag gjorde när jag kom hit för första gången...;-)

Här kan ni läsa lite mer om deras besök i Madrid på en av Escape 360º bloggar. En Madridguide kommer ut i tidningen i slutet på Maj.

Jag har insett att jag verkligen älskar Madrid, Spanien och spanjorerna. Det finns inget lagom i Spanien. Bara svart eller vitt. Jag tycker inte om Spanien utan jag älskar det!

Jag skall nu försöka hjälpa svenskar att finna det "riktiga" och äkta Spanien. Jag ligger i startgroparna med "Från Spanien till himmelen" som jag håller på att bygga upp.

Tanken är att det skall fungera som en "inbound" (på plats) resebyrå som söker upp, hittar och sedan arrangerar och organiserar "annorlunda" upplevelser för den som reser till Madrid eller Spanien. Några exempel är ifall du kommer till Madrid så kan du inte bara gå på en tapasrunda utan även passa på att testa vinprovning eller en snabbkurs i hur man lagar spansk "tortilla" (potatisomelett) och sedan köra avslappning på ett arabiskt SPA mitt inne i Madrids centrum. Eller varför inte springa ett marathonlopp i Madrid eller Barcelona? Gå på Atletico de Madrid eller Real Madrid match, eller åka skidor i Pyreenerna eller bo på ett slott.

Webbsidan är just nu provisorisk och saknar bilder och mer konkret information. Mer detaljerad information kommer inom kort som prisförslag, konkreta aktiviteter osv.

Håll ögonen öppna efter Från Spanien till himmelen ifall du skall resa till Spanien för det kanske finns något roligt just för dig och ditt resesällskap!


You may also like

2 kommentarer:

  1. Nästa gång vi kommer till Madrid hör jag ju att jag måste anlita dig som guide ;)

    SvaraRadera
  2. Isabel: Ha, ha, ja fast det är ju inte riktigt tänkt att jag själv skall agera guide i framtiden utan att jag letar fram och organiserar aktiviteter (bokar, beställer osv.) åt svenska resenärer. Fast jag guidar er gärna om du står för ölen! ;-)
    Håll ögonen öppna inför nästa skidsäsong för vi kommer ha erbjudanden i http://www.franspanientillhimmelen.com/ för skidåkning i Pyreenerna. Då kan du och dina kompisar fira nyår där istället för i Levi! ;-)

    SvaraRadera